Szavatosság és Garancia
A TERMÉKEK EREDETISÉGE GARANTÁLT!
Termékeinket kivétel nélkül megbízható kozmetikai nagykerekből szerezzük be!
FONTOS!
Kozmetikai termékeket higiéniai szempontok miatt nem áll módunkban visszavenni vagy cserélni semmilyen esetben sem!!!
A fogyasztót a vásárláskor megilleti a szavatosság (Ptk 305-311. §). A szavatosság az eladó részére törvényi kötelezvény, amelyet nem szabad összetéveszteni a jótállással (garanciával), amely a szavatossági jogokon túl vállalt, meghatározott tartalmú önkéntes (vagy kötelezõen vállalandó) kötelezettség a terméket eladó részérõl.
Az eladó szavatossági és jótállási felelõsségére a Ptk-ban és a 49/2003. (VII. 30.) GKM rendeletben foglaltak az irányadóak.
Garanciális problémák és szavatosság
A Szolgáltató a minőségi problémák elkerülése végett a csomagolás és postázás előtt minden terméket átvizsgál.
Ha a Szolgáltató ennek ellenér hibásan teljesít, a Vásárló kérheti a termék garanciális cseréjét. A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a Vásárló nem a megvásárolt terméket vagy termékeket kapja meg, ha a megrendelt termék törött, karcolt, vagy anyaghibás. Szolgáltató nem fogad el reklamációt arra hivatkozva, hogy a termékleírásban szereplő fotó és a valóságban kézhez kapott termék színárnyalata eltér egymástól.
A szavatosság feltételeit a Polgári Törvénykönyv és a 19/2014 (IV.29.). NGM rendelet tartalmazza.
A Webáruház szavatossági kötelezettséggel tartozik, amennyiben az eladott termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a jogszabályban vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak. A teljesítést követő hat hónapon belül vélelmezni kell, hogy a felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, ebben az időszakban a bizonyítás a Webáruház kötelezettsége. Ha a fogyasztó a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy azt ismernie kellett, a Webáruház mentesül a szavatossági felelősség alól.
Kellékzavatosság: A Vásárló választása szerint az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérheti a termék kijavítását vagy kicserélését, kivéve ha ez lehetetlen, vagy a Szolgáltató számára egyéb igény teljesítéséhez képest aránytalanul nagyobb költséggel járna. Igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását. A hiba a Szolgáltató költségére is kijavítható. Vásárló jogosult a szerződéstől elállni. Az Vásárló a kiválasztott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, azzal azonban, hogy az áttérés költségét köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
Az Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.
A szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogok már nem érvényesíthetőek.
Termékszavatosság: Az Vásárló termékszavatosság esetén kizárólag a hibás termék kijavítása vagy kicserélése kérhető.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igény a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesíthető. E határidő elteltével e jogosultság nem érvényesíthető.
Termékszavatossági igény kizárólag az ingó dolog gyártójával, vagy forgalmazójával szemben gyakorolható. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Vásárló köteles bizonyítani.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
a termék hibája jogszabály, vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
Kozmetikumaruhaz.hu csapata